Інтегрований урок


Інтегрований урок математики з елементами природознавства
 1 клас
Тема. Додавання і віднімання двоцифрових чисел. Закріплення та узагальнення. Тварини рідної місцевості.
Мета. Закріпити й узагальнити прийоми додавання і віднімання двоцифрових чисел, продовжувати формувати обчислювальні навички, вміння аналізувати та розв’язувати задачі, розвивати логічне мислення. Розширювати знання про тварин своєї місцевості, виховувати гуманне ставлення до природи.
Хід уроку
Вчитель. Сьгодні вас вітає країна Математика!
               Ігри, жарти – все для вас!
               Побажаєм вам кмітливості,
              За роботу, в добрий час!
Вирушаємо ми з вами в  чарівну країну – країну чисел, математичних знаків, прикладів і задач. В цій країні дуже люблять стрічати гостей, але гості мають бути наполегливими, швидкими в обчисленнях, кмітливими та ерудованими. Для успішного подорожування країною Математикою ми з вами розділимося на дві команди. Перша команда – Барвінок, друга – Журавлик. Зараз капітани команд зачитають нам свої привітання. Слово має капітан команди Барвінок.
1 капітан.
Недавно ще гула метелиця,
Іще лежить в низинах сніг,
А вже барвінку листя стелиться
Зеленим килимом до ніг.
Воно під снігом і під кригою
Всю зиму зелень берегло,
І перше стрінуло з відлигою
Весняне сонце і тепло!
Вчитель. Слово для привітання надається капітанові команди Журавлик.
2 капітан.
Облітав журавель
Сто морів, сто земель.
Облітав, обходив,
Крила, ноги натрудив.
Ми спитали в журавля:
-          Де найкращая земля?
Журавель відповідає:
-          Краще рідної  - немає!
Вчитель. До нас у гості, як завжди, завітав Знайко. Він для нас підготував випробування країни Математики. В цій розминці треба відгадати цікаві задачі, швидко рахувати.
Чорний ворон сів на тин,
Там уже сидів один.
А над ними угорі
Ще кружляли п’ять і три.
-          Скільки ж буде всього птиць? –
Міркував на ганку Гриць.

В баби Катрі ріс гарбуз
І між грядками загруз.
Рятували гарбуза
Баба, внучка і коза.
І ще двоє козенят,
Кіт Василь і пес Пірат.
Скільки всіх, хто рятував,
Ти в кінці нарахував?

Край села, серед лози,
Видно сірі дві кози.
А здаля, в густій траві,
Ще пасуться білі дві.
Може, скажем всі гуртом,
Скільки кізок за селом?

Заєць вуха насторожив –
Ліс шумів з усіх кінців.
Хто мені сказати може,
Скільки вух у трьох зайців?
Ясна річ, гравці обох команд взяли найактивнішу участь у цих змаганнях.
Вчитель. Розминку ви пройшли успішно. А тепер перед вами зявляться більш складні завдання.
1.      Хвилина ерудитів
Вчитель. Ваші товариші підготували цікаву інформацію і хочуть поділитися нею з вами.
1 учень. Зайця знають всі діти. Без нього не обходиться жодна казка про тварин. Зайця легко впізнати по довгих вухах і короткому хвостику. Задні ноги довші за передні, тому пересувається заєць стрибками.
2 учень. Двічі-тричі на рік зайчиха народжує зайченят. Вони народжуються зрячими й вкритими густим хутром. Нагодувавши малят молоком, мати залишає їх, проте тримається неподалік. Будь-яка зайчиха, зустрівши на своєму шляху чужих зайченят, обовязково їх нагодує. Зайченята ростуть дуже швидко, а живуть зайці до 7-8 років.
Знайко. Я теж підготував для вас завдання!

2.      Арифметичне лото
Знайко. Для кожної команди заготовлені картки. Я роздам кожному його картку. Але одна картка залишиться на дошці. Спочатку треба вирішити в зошитах цей приклад. До дошки виходить учень, у якого з лівого боку картки записана відповідь цього прикладу. Він ставить свою картку поруч – і учні розв’язують вже новий приклад.
         14+6                                                                    15+5
     =20        81-11                                                          =20     73-23
     =70         34+7                                                          =50     46+8
 Вчитель. Ми вже бачили, що приклади ви добре розв’язуєте. А тепер ви маєте розв’язати задачі. Яка команда перша розв’яже задачу, та й отримає бал.

3.      Розвязування задач із природничим змістом.
1)      Щоб полити одне молоде деревце яблуні, треба принести дванадцять відер води. Тато приніс 6 відер, Юрко -  3. Скільки ще відер води залишилося принести?
2)      Шишкарі виводять пташенят узимку. Мати-шишкариха сидить на яйцях 13 днів, та ще 5 днів обігріває вилуплених пташенят. Скільки всього днів вона не сходить з гнізда?
3)      Одна гуска несе за рік 30 дуже великих яєць. Скільки яєць знесуть за рік 3 гуски?
4.      Конкурс капітанів.
Знайко. Багато має знати капітан, аби йти вірним шляхом.
Чому кораблі не сідають на мілину,
А за курсом ідуть крізь туман й заметіль?
Тому, що їм допомагає математика
І чітку вони мають ціль.
Для наших капітанів ціль – магічний квадрат.

8

12

11
7
10
9

11

9
10
12


8
13


5.      Конкурс уболівальників.
Вчитель. Поки капітани заповнюють магічні квадрати, ми теж не будемо нудьгувати. Пригадаємо народні прислів’я та приказки, в яких названо число.
-          В роботі Ох!, а їсть за трьох.
-          Сім раз відмір, а раз відріж.
-          Краще раз побачити,ніж тричі почути.
-          Брехень багато, а правда одна.
-          За одного вченого десять невчених дають.
Вчитель. Ви всі добре працювали, ваші команди подолали всі перешкоди, набрали багато балів, показали гарні знання. І це не випадково, бо в народі кажуть:  Хто знання має, той мур зламає.


                                                                                                          Т.І. Малець,
                                                                                                        вчитель  1 класу
                                                                                           Сокальської  ЗШ I-IIIст. №5

Немає коментарів:

Дописати коментар