Портфоліо



Опис досвіду роботи
вчителя початкових класів
Сокальської ЗШ І-ІІІст.№5
Малець Тетяни Іванівни
Освіта – вища, Дрогобицький державний педагогічний інститут імені 
І. Франка.
 Стаж педагогічної роботи – 34 років.
Вчитель вищої категорії.

Справжня педагогічна мудрість полягає в тому, щоб постійно одухотворяти дитину бажанням бути хорошою. Потрібно знати дитину, знати її силу і слабкості, розуміти її думки, переживання, бережно доторкатися до її серця.
                                                                        В. Сухомлинський.
   Свою педагогічну діяльність я розпочала в 1984 році, працюючи вихователем групи продовженого дня. На даний час працюю вчителем початкових класів у Сокальській ЗШ І-ІІІ ст.№5, класний керівник 2 класу.
   Педагогом стала за покликанням, тому часточку свого серця, своєї душі віддаю вихованцям. Керуюся принципом – полюби дитину такою, якою вона є і водночас, допоможи їй стати кращою. Щораз, переступаючи поріг школи, думаю, як провести урок, щоб моє слово дійшло до розуму і до серця кожної дитини. Адже важливо не лише навчити учнів читати і писати, а й сприяти розвитку творчого мислення та інтелектуальних здібностей.
   Одне з основних завдань вчителя – навчити дітей міркувати, грамотно висловлювати свою точку зору, самостійно приймати
рішення, не боятися задач з багатьма варіантами відповідей.
   В. Сухомлинський писав: «Кожна дитина – це особливий неповторний світ». Немає двох дітей однакових за мисленням, за сприйняттям навколишнього світу, за індивідуальними особливостями розуму, волі, характеру. Тому до кожної дитини здійснюю індивідуальний підхід. Допомагаю дітям пізнати великий і складний навколишній світ, самоутвердитися в ньому. Одним з найдоступніших шляхів до цього вважаю творчість. На кожному уроці прагну підтримати і розвинути самовираження, творчість учнів. На уроках працюю так, щоб формувати стійкий інтерес у поєднанні з емоційним, раціональним та ефективним навчанням. Намагаюся будувати урок так, щоб кожен учень почувався дослідником, який самостійно здобуває знання, має змогу зіставляти, порівнювати, шукати і знаходити істину.
   Виконуючи різноманітні завдання, що стимулюють розвиток інтелектуально-творчих задатків, кожна дитина має змогу реалізуватися в тій чи іншій діяльності, розкрити свої здібності, виявити й показати найменші досягнення та успіхи. Учням подобаються такі види діяльності, які дають їм матеріал для роздумів, фантазування, виявляти ініціативу й самостійність, спільно приймати рішення, робити вибір і відповідати за нього.
   Не менш важливим є виховання моральних цінностей у дітей, прищеплення любові до рідної природи. Тому часто уроки з предметів «Природознавство», «Літературне читання» проводжу серед природи.
   Я працюю над проблемою «Шляхи удосконалення розвитку зв’язного мовлення молодших школярів». Робота розвитку зв’язного мовлення учнів початкових класів включає такі основні напрямки:
-         удосконалення звуковимови учнів і підвищення їхньої вимовної культури;
-         збагачування словникового запасу молодшого школяра;
-         розвивати  вміння вживати слова у властивому для них значенні;
-         вчити послідовно і логічно викладати думку;
-         допомагати оволодіти нормами українського літературного мовлення.
    Шляхи, якими реалізовую обрану методичну проблему:
-         розробки уроків з використанням інтелектуальних технологій навчання;
-         оформлення і використання на уроках диференційованого дидактичного матеріалу тренуючого, перевіряючого і контролюючого характеру;
-         розробки, видання навчальних посібників;
-         проведення ілюстративних уроків;
-         проведення позакласних заходів.
   Значну увагу на уроках приділяю вибору методів навчання, використанню нетрадиційних форм проведення уроків.
   Практикую урок-змагання, урок-рольову гру, урок-марафон, урок- гру «Що? Де? Коли?», урок-казку, урок-екскурсію, урок-фантазії і мислення. На уроках розвитку зв’язного мовлення використовую нетрадиційні форми роботи: складання діалогу, написання листа до друга, до рідних.
   Народна китайська мудрість вчить: «Я чую і забуваю, я бачу і пам'ятаю, я роблю і розумію». Ось чому надзвичайно важливо використовувати саме активні методи, які дають змогу залучити до процессу навчання всіх учнів класу в залежності від фізіологічних і психологічних даних.
   Сучасні активні методи навчання передбачають роботу в малих динамічних группах. Це заохочує учнів до самостійного дослідження навчального матеріалу, до взаємного спілкування один з одним. Поєдную колективні, групові та індивідуальні форми. З метою активізації навчально-пізнавальної діяльності, диференціації навчання  використовую інноваційні методи: «мозковий штурм»,
«мікрофон», «дискусії», тестові завдання. Ці методи застосовую під час пошуку інформації, підготовки диспутів, вивчення і повторення змісту уроку. Застосовую елементи випереджуючого, проблемного навчання при роботі з обдарованими дітьми, метою якого є спонукати учнів до мислительного, творчого процесу, до того почуття радості, яке переживає творець і винахідник.
   Важливою формою у навчально-виховному процесі є екскурсії в природу. Екскурсії – організований активний, цілеспрямований процес, який дає учням можливість сприймати предмет і явище в природних умовах безпосередньо органами чуття. Під час екскурсії в учнів формується вміння зіставляти, порівнювати, виділяти форми, забарвлення і характерні особливості об'єктів.
   Розвиток творчої особистості учня, можливості проявити свою індивідуальність допомагають позакласні заходи і предметні тижні. При підготовці учні готують художньо-мистецькі композиції, проводять виставки, конкурси, вернісажі.
   Одне з першочергових завдань сучасної школи – озброїти учнів уміннями і навичками вільного володіння мовою. Тому провідним завданням уроків української мови є удосконалення усного і писемного мовлення. Для цього підбираю такі види навчальної діяльності, які дають матеріал для роздумів, міркувань.
   Мої учні були призерами районних конкурсів.
   Беру активну участь у методичній роботі школи та району: голова окружного і  шкільного  методоб'єднання  класних керівників, член шкільного методоб'єднання вчителів початкових класів, член творчої групи вчителів початкових класів, член групи «Творчий неспокій», виступаю на науково-практичних конференціях, на педчитаннях, ділюся досвідом роботи. Самостійно видала збірку «Дидактичний матеріал на  уроках розвитку мовлення».


Немає коментарів:

Дописати коментар