Опис досвіду роботи
вчителя початкових класів
Сокальської ЗШ І-ІІІст.№5
Малець Тетяни Іванівни
Освіта – вища, Дрогобицький державний педагогічний інститут
імені
І. Франка.
Стаж педагогічної
роботи – 34 років.
Вчитель вищої категорії.
Справжня педагогічна мудрість полягає в тому, щоб постійно
одухотворяти дитину бажанням бути хорошою. Потрібно знати дитину, знати її силу
і слабкості, розуміти її думки, переживання, бережно доторкатися до її серця.
В.
Сухомлинський.
Свою педагогічну
діяльність я розпочала в 1984 році, працюючи вихователем групи продовженого
дня. На даний час працюю вчителем початкових класів у Сокальській ЗШ І-ІІІ
ст.№5, класний керівник 2 класу.
Педагогом стала за
покликанням, тому часточку свого серця, своєї душі віддаю вихованцям. Керуюся
принципом – полюби дитину такою, якою вона є і водночас, допоможи їй стати
кращою. Щораз, переступаючи поріг школи, думаю, як провести урок, щоб моє слово
дійшло до розуму і до серця кожної дитини. Адже важливо не лише навчити учнів
читати і писати, а й сприяти розвитку творчого мислення та інтелектуальних
здібностей.
Одне з основних
завдань вчителя – навчити дітей міркувати, грамотно висловлювати свою точку
зору, самостійно приймати
рішення, не боятися задач з багатьма варіантами відповідей.
В. Сухомлинський писав:
«Кожна дитина – це особливий неповторний світ». Немає двох дітей однакових за
мисленням, за сприйняттям навколишнього світу, за індивідуальними особливостями
розуму, волі, характеру. Тому до кожної дитини здійснюю індивідуальний підхід.
Допомагаю дітям пізнати великий і складний навколишній світ, самоутвердитися в
ньому. Одним з найдоступніших шляхів до цього вважаю творчість. На кожному
уроці прагну підтримати і розвинути самовираження, творчість учнів. На уроках
працюю так, щоб формувати стійкий інтерес у поєднанні з емоційним, раціональним
та ефективним навчанням. Намагаюся будувати урок так, щоб кожен учень почувався
дослідником, який самостійно здобуває знання, має змогу зіставляти,
порівнювати, шукати і знаходити істину.
Виконуючи
різноманітні завдання, що стимулюють розвиток інтелектуально-творчих задатків,
кожна дитина має змогу реалізуватися в тій чи іншій діяльності, розкрити свої
здібності, виявити й показати найменші досягнення та успіхи. Учням подобаються
такі види діяльності, які дають їм матеріал для роздумів, фантазування,
виявляти ініціативу й самостійність, спільно приймати рішення, робити вибір і
відповідати за нього.
Не менш важливим є
виховання моральних цінностей у дітей, прищеплення любові до рідної природи.
Тому часто уроки з предметів «Природознавство», «Літературне читання» проводжу
серед природи.
Я працюю над
проблемою «Шляхи удосконалення розвитку зв’язного мовлення
молодших школярів».
Робота розвитку зв’язного
мовлення учнів початкових класів включає такі основні напрямки:
-
удосконалення
звуковимови учнів і підвищення їхньої вимовної культури;
-
збагачування
словникового запасу молодшого школяра;
-
розвивати
вміння вживати слова у властивому для
них значенні;
-
вчити
послідовно і логічно викладати думку;
-
допомагати
оволодіти нормами українського літературного мовлення.
Шляхи, якими
реалізовую обрану методичну проблему:
-
розробки
уроків з використанням інтелектуальних технологій навчання;
-
оформлення
і використання на уроках диференційованого дидактичного матеріалу тренуючого, перевіряючого
і контролюючого характеру;
-
розробки,
видання навчальних посібників;
-
проведення
ілюстративних уроків;
-
проведення
позакласних заходів.
Значну увагу на
уроках приділяю вибору методів навчання, використанню нетрадиційних форм
проведення уроків.
Практикую
урок-змагання, урок-рольову гру, урок-марафон, урок- гру «Що? Де? Коли?»,
урок-казку, урок-екскурсію, урок-фантазії і мислення. На уроках розвитку зв’язного
мовлення використовую нетрадиційні форми роботи: складання діалогу, написання
листа до друга, до рідних.
Народна китайська мудрість вчить: «Я чую і забуваю, я бачу і пам'ятаю, я
роблю і розумію». Ось чому надзвичайно важливо використовувати саме активні
методи, які дають змогу залучити до процессу навчання всіх учнів класу в
залежності від фізіологічних і психологічних даних.
Сучасні активні методи навчання передбачають роботу в малих динамічних
группах. Це заохочує учнів до самостійного дослідження навчального матеріалу,
до взаємного спілкування один з одним. Поєдную колективні, групові та
індивідуальні форми. З метою активізації навчально-пізнавальної діяльності,
диференціації навчання використовую
інноваційні методи: «мозковий штурм»,
«мікрофон», «дискусії», тестові
завдання. Ці методи застосовую під час пошуку інформації, підготовки диспутів,
вивчення і повторення змісту уроку. Застосовую елементи випереджуючого,
проблемного навчання при роботі з обдарованими дітьми, метою якого є спонукати
учнів до мислительного, творчого процесу, до того почуття радості, яке
переживає творець і винахідник.
Важливою формою у навчально-виховному процесі є екскурсії в природу.
Екскурсії – організований активний, цілеспрямований процес, який дає учням
можливість сприймати предмет і явище в природних умовах безпосередньо органами
чуття. Під час екскурсії в учнів формується вміння зіставляти, порівнювати,
виділяти форми, забарвлення і характерні особливості об'єктів.
Розвиток творчої особистості
учня, можливості проявити свою індивідуальність допомагають позакласні заходи і
предметні тижні. При підготовці учні готують художньо-мистецькі композиції,
проводять виставки, конкурси, вернісажі.
Одне з першочергових завдань сучасної школи – озброїти учнів уміннями і
навичками вільного володіння мовою. Тому провідним завданням уроків української
мови є удосконалення усного і писемного мовлення. Для цього підбираю такі види
навчальної діяльності, які дають матеріал для роздумів, міркувань.
Мої учні були призерами районних конкурсів.
Беру активну участь у методичній роботі школи та району: голова
окружного і шкільного методоб'єднання класних керівників, член шкільного
методоб'єднання вчителів початкових класів, член творчої групи вчителів
початкових класів, член групи «Творчий неспокій», виступаю на
науково-практичних конференціях, на педчитаннях, ділюся досвідом роботи. Самостійно видала збірку «Дидактичний
матеріал на уроках розвитку мовлення».
Немає коментарів:
Дописати коментар